Ajax volgt Energiedirect op als shirtsponsor PSV


PSV heeft een nieuwe shirtsponsor gevonden. De naam van het Amsterdamse bedrijf Ajax prijkt vanaf het seizoen 2019-2020 op de borst van de Eindhovenaren. Beide partijen reageren verheugd.

Financieel gezond
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf met een lange historie. In de jaren negentig werd het merk wereldwijd gerespecteerd vanwege de goede producten die het bedrijf leverde. Tegenwoordig is de kwaliteit van het materiaal wat minder. Volgens kenners komt dat vooral doordat de directie op zoek is gegaan naar goedkope halffabricaten uit landen als Denemarken en Colombia. Dat heeft recentelijk geleid tot een flinke reorganisatie, die gepaard ging met veel personeelswisselingen. Niettemin is Ajax financieel zeer gezond.

Het nieuwe ontwerp.

Samen landskampioen
Ajax-directeur Edwin van der Sar is trots op de samenwerking met de Eindhovense landskampioen in spe. ,,Toen we gisteren hoorden dat Energiedirect.nl opstapt, hebben we snel gehandeld. We zijn al vier jaar op zoek naar een samenwerking met een partij waarmee we landskampioen kunnen worden. Die hopen we nu te hebben gevonden.”

Ook in Eindhoven is men content. ,,Met Ajax staat er straks weer een echt Amsterdams bedrijf op de naam van het tricot. Dat past uitstekend bij deze club, want Philips is ook echt Amsterdams”, weet Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV.

Rugsponsor
PSV is overigens nog steeds op zoek naar een rugsponsor. Gerbrands: ,,Mogelijk heeft FC Twente interesse in een plekje op de achterzijde van ons shirt. Want die zijn het wel gewend om achter te staan. En zo zijn ze volgend seizoen ook nog te zien in de eredivisie.”